Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویا تیموریان در نشست خبری فیلم «شادروان» گفت: «سالیان سال است که در جشنواره فجر پیش از دیده شدن فیلم‌ها درمورد آن‌ها نقد نوشته می‌شود.»

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ نشست خبری فیلم سینمایی شادروان به کارگردانی حسین نمازی با حضور این کارگردان، عباس نادران تهیه کننده، امید گلزاده طراح گریم، مسعود سلامی مدیر فیلمبرداری، بهزاد عبدی آهنگساز، رضا رویگری، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، سینا مهراد، گلاره عباسی، رویا تیموریان، ایمان برات پور بازیگران، بابک اردلان صداپرداز، عماد خدابخش تدوینگر شامگاه امروز سه شنبه ۱۲ بهمن در محل برج میلاد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا رویگری هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون مهمان ویژه این نشست بود و در ابتدای نشست ضمن خسته نباشید به اهالی رسانه، گفت: «امیدوارم که نقشم را دوست داشته باشید. از آقای نمازی و تمامی عوامل و همکارانم تشکر می‌کنم.
در ادامه حسین نمازی کارگردان فیلم در خصوص فیلمنامه این کار، گفت: «فیلمنامه این اثر، قصه‌ای منسجم دارد اما در بطن آن خرده روایت‌هایی هم به چشم می‌خورد که اگر وجود نداشت فیلم الکن می‌شد. ایده اولیه این فیلم از یک سایت حقوقی و سوالی که در آن مطرح شده بود شکل گرفت. هر قصه‌ای که بدانم از پس آن برمی‌آیم سراغش می‌روم و فرقی هم نمی‌کند در چه ژانری است. این فیلم یک ملودرام است و نمی‌توان آن را یک کمدی دانست.»

رویگری در پاسخ به این سوال که آیا قصد کارگردانی در سینما را دارد، توضیح داد: «من از سال 72 قصه‌ای را نوشتم که به دوران کودکی‌ام برمی‌گردد و قصه‌ای بسیار خاص دارد و همچنان درصدد این هستم که بتوانم این اثر را بسازم.»
بهرنگ علوی درباره اینکه چندی پیش از این فیلم، در فیلمی ضدآقازاده‌ها بازی کرده و حالا خود در فیلم پسر یک نماینده مجلس بازی کرده نیز توضیح داد: «بدون اغراق عباس نادران دوست ۲۵ ساله من است و از خانواده او شناخت دارم و به‌جرات می‌توانم بگویم او یکی از سالم‌ترین افرادی است که در زندگی خود دیده‌ام. اگر از او چیزی می‌دیدم که کارنامه‌ام را لکه‌دار می‌کرد قطعا با او رفاقت و همکاری نمی‌کردم.»

سینا مهراد در ادامه نشست گفت: «زمانی که پیشنهاد این فیلم به من شد اصلاً جو زده نشدم و به قدرت ریسک حسین نمازی و عباس نادران پی بردم. این نقش چالش عجیب برای من نداشت و به صورت طبیعی تمرین کرده و سعی کردم با مردم جنوب تهران بیشتر آشنا شوم.»

رویا تیموریان نیز اظهار کرد: «یک تجربه چند ماهه با آقای نمازی داشتم و از سلامت کار او خبر داشتم. این نقش نیز برای من بسیار جالب بود و می‌خواستم نقش نازی را در نهایت ناز بودن و رنجی که می‌کشد بازی کنم. این فیلم به اندازه کافی ساده و روان است و حرف خود را به راحتی می‌زند. این فیلم ۹۰ دقیقه مردم را شاداب می‌کند و لحظه‌هایی از زندگی است که فراموش می‌کنیم.»

رویا تیموریان ادامه داد: «هرسال در جشنواره این مشکل را داریم که فیلمی که هنوز دیده نشده نقد می‌شود و این یک کار غیر فرهنگی است باید جلوی این مساله گرفته شود تا به سینما کمک کنیم.»

علوی نیز بیان کرد: «سعی کردن در پروسه پیش تولید فیلم کمک کنم تا فیلم ساخته شود چرا که به دلیل شرایط کرونا سرمایه گذاری در سینما تبدیل به یک قمار شده است. نقش من در فیلم برایم یک چالش بود و خوشحالم که آن را بازی کردم. برای من به عنوان بازیگر خیلی کم فرصت می‌شود که بتواند چیزهایی را که می‌خواهد تجربه کند و این فیلم به من این فرصت را داد و این نقش برای من پختگی بهرنگ در فیلم دربند بود.»

نازنین بیاتی درباره نقش خود توضیح داد: «در پیش تولید و هنگام فیلمبرداری با سینا مهراد بسیار تمرین کردیم تا نقش خواهر برادر را بازی کنیم. نکته خوب در فیلم این بود که هیچکدام از ما با هم رقابت نداشتیم.»

سینا مهراد نیز ادامه داد: «من و نازنین بیاتی واقعاً مانند خواهر برادر هستیم و خوشحالم که با هم در این فیلم بازی کردیم.»

امید گلزاده طراح گریم بیان کرد: «خوشبختانه با هیچکدام از بازیگران برای گریم چالش نداشتم.»

رویا تیموریان مساله اینکه چند روز در فیلم حضور نداشته را تکذیب کرده و گفت: «اینکه سرمایه‌های ملی و بزرگان سینما را خراب کنیم درست نیست خیلی از این صفحه‌های مجازی واقعی نیست و رسالت فرهنگ این است که جلوی این شایعه‌ها را بگیرند. من اخلاق انصراف بعد از امضای قرارداد را ندارم و چنین چیزی در کارنامه من وجود ندارد. یکی از رسالت‌های بخش فرهنگی این است که جلوی شایعات و حاشیه‌ها را بگیرد و به آن‌ها دامن نزند.»

مسعود سلامی فیلمبردار نیز بیان کرد: «دوست داشتم این فیلم را رئال فیلمبرداری کنم به همین دلیل از نورهای رئال استفاده کردم چرا که همه شخصیت‌های فیلم همگی رئال باشد.»

بهزاد عبدی آهنگساز نیز بیان کرد: «از ابتدای فیلم غرق شور و هیجان و غم فیلم شدم. این فیلم یک فیلم کولی وار است و برای موسیقی آن از موسیقی کولی وار استفاده کرده و تلاش کردم تا به تم اصلی فیلم که یک ملودرام غم انگیز وفادار بمانم.»

عماد خدابخش تدوینگر فیلم نیز گفت: «این دومین همکاری من با حسین نمازی است این کارگردان سادگی و روانی را در فیلم‌هایش دارد که یکی از خصوصیات خود کارگردان است.»

گلاره عباسی نیز درباره نقش خود به عنوان یک افغان گفت: «برای این نقش معلم زبان داشتم و بازیگران افغان فیلم نیز به من کمک کردند. مساله مهم این نقش بخث غربت بود و چون خود تجربه غربت را داشتم می‌خواستم ادای دینی به مهاجران داشته باشم و بتواند این رنج و مبارزه مهاجران را نشان دهم.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر فیلم شادروان حسین نمازی عباس نادران نشست خبری عوامل فیلم رویا تیموریان حسین نمازی سینا مهراد برای من قصه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۲۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستمزدم برای «فسیل» هم به اندازه ارقامِ انجمن فیلمنامه‌نویسان نبود!

‏⁧ به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،هفته گذشته بیانیه صنفی انجمن فیلمنامه‌نویسان خانه سینما منتشر شد که در آن علیرغم اذعان به کم بودن دستمزدهای پیشنهادی نویسندگان برای سال پیش‌رو، قیمت‌های پایه برای نگارش فیلمنامه سینمایی و تلویزیونی اعلام شد.

به گزارش ایرنا،در این بیانیه دستمزد نوشتن یک فیلمنامه کامل سینمایی ۵۰۰ میلیون تومان و بالاترین رقم بود. دستمزد نگارش هر قسمت سریال تلویزیونی ۸۰ میلیون تومان و جالب آن‌که این رقم برای هر قسمت سریال نمایش خانگی، ۱۲۰ و ۱۵۰ میلیون تومان اعلام شده بود. به بهانه این بیانیه و ارقام اعلام شده با حمزه صالحی، نویسنده و فیلمنامه‌نویس فسیل و بسیاری از فیلم‌های کمدی چند سال اخیر به گفت‌وگو نشستیم.

صالحی در واکنش به قیمت‌ها و درصد تحقق‌ آن برای نویسندگان گفت: با توجه به اینکه رقم دستمزد برای کارگردان‌ها و بازیگرها افزایش پیدا کرده طبیعتا قیمت نوشتن فیلمنامه هم باید افزایش پیدا کند. اگر دو سال پیش قیمت نوشتن یک فیلمنامه ۷۰ میلیون تومان بود برای شرایط فعلی طبیعتا باید بیشتر باشد اما من فکر نمی‌کنم اعداد اعلامی جدید هم محقق شود.در فیلمنامه‌نویسی مجوزی نداریم و هر کس اراده کند می‌تواند فیلمنامه بنویسد

صالحی ادامه داد: واضح است که ما سازوکار درستی نداریم. در دنیا مبلغ دستمزد برای فیلمنامه‌نویس، یک درصدی از قیمت پروژه است؛ مثلا در ترکیه بین ۷ تا ۱۱ درصد پروژه را به فیلمنامه اختصاص می‌دهند اما اینجا این‌گونه نیست.

بدون سازوکار درست، ارگان‌ها و دفاتر خصوصی این ارقام را جدی نمی‌گیرند

نویسنده فیلم بخارست با بیان آن‌که با اعلام ارقام از سوی انجمن مخالف نیست، توضیح داد: من مخالف این نیستم که عدد اعلام شود اما مکانیسم اجرایی برای محقق کردن آن نداریم. باید تکلیفی به ارگان‌ها اعلام شود و دفاتر خصوصی سازوکاری داشته باشند تا ملزم شوند این عدد را رعایت کنند. تا وقتی که هیچ تکلیفی به عهده ارگان‌ها یا تهیه‌کننده نباشد با شما چانه می‌زنند و آن عدد را دریافت نمی‌کنید.در پلفترم ژانر اجتماعی اقبال بیشتری دارد اما عددی که برای دستمزد نوشتن هر اپیزود در پلتفرم‌ها هم اعلام شده احتمال خیلی ضعیفی دارد که محقق شود مگر برای پروژه های خاص و تاریخی

این نویسنده در پاسخ به اینکه چرا این اتفاق بیشتر برای نویسنده‌ها در سینما رخ می‌دهد، افزود: کارگردان باید مجوز بگیرد تا نامش به عنوان کارگردان یک اثر ثبت شود ولی در فیلمنامه‌نویسی مجوزی نداریم و هر کس اراده کند می‌تواند فیلمنامه بنویسد.

او ادامه داد: از این رو در بازار قیمت‌شکنی اتفاق می‌افتد و اگر میزان دریافتی شما عدد بالایی باشد با شما کار نمی‌کنند چراکه قیمت‌های خیلی پایین‌تری وجود دارد. قیمت را نصف می‌کنند و با یک فیلمنامه‌نویس دیگر کار می‌کنند.

نویسنده فیلم انفرادی با اشاره به نقش انجمن فیلمنامه‌نویسان گفت: در کانون فیلمنامه تعامل وجود دارد و مشکل از سوی آنها نیست. کانون باید برای ارشاد مکانیسمی تعریف کند تا این را یک تکلیف برای ارگان‌ها و دفاتر بداند. حتی نه برای سقف قیمت اما حداقل برای کف دستمزد یک عددی تعیین شود.

صالحی بیانیه منتشرشده را فاقد دسته‌بندی دانست و ادامه داد: در این بیانیه حتی آثار از نظر ژانری دسته‌بندی نشده‌اند و کسوت و سابقه نویسنده دسته بندی نشده است. مشکل اجرایی همین است که یک عدد برای تمام شرایط اعلام می‌شود؛ در صورتی که شرایط فیلمنامه اجتماعی و کمدی زمین تا آسمان فرق می‌کند.در این بیانیه حتی آثار از نظر ژانری و کسوت و سابقه نویسنده، دسته بندی نشده اند. در صورتی که شرایط فیلمنامه اجتماعی و کمدی زمین تا آسمان فرق می‌کند

وی افزود: من هم اگر فیلمنامه اجتماعی بنویسم با قیمت کمتری این کار را می‌کنم چراکه سینمای اجتماعی، سینمای حمایتی است. همه می‌دانیم که بودجه تهیه‌کننده برای چنین آثاری، مانند فیلم کمدی نیست، حتی بازیگری که برای فیلم کمدی ۳ میلیارد پیشنهاد می‌دهد برای فیلم اجتماعی با ۶۰۰ یا ۷۰۰ میلیون تومان هم کار می‌کند.

او با اشاره به وضعیت متفاوت در پلتفرم‌ها، دسته‌بندی دستمزدها را مهم دانست و افزود: در پلفترم، ژانر اجتماعی اقبال بیشتری دارد آنجا می‌توان این نسبت را برعکس کرد یا به هم نزدیک کرد اما عددی که برای دستمزد نوشتن هر اپیزود در پلتفرم‌ها هم اعلام شده احتمال خیلی ضعیفی دارد که محقق شود مگر برای پروژه‌های خاص و تاریخی.

فیلمنامه‌ اجتماعی با ۵۰ تا ۷۰ میلیون خرید و فروش می‌شود

نویسنده تگزاس۲ با بیان اینکه ارقام اعلام شده حتی به فیلم‌های کمدی هم تعلق نمی‌گیرد، گفت: در ژانر کمدی شاید من جزو کسانی باشم که دستمزد مناسب‌تری دریافت می‌کنم اما این قیمتی که اعلام شده حتی به من هم تعلق نمی‌گیرد. دستمزد نوشتن فیلمنامه اجتماعی خیلی از این کمتر است و در جریانم که با ۵۰ یا ۷۰ میلیون فیلمنامه اجتماعی خرید و فروش می‌شود.

صالحی در نهایت با اشاره به پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران پس از انقلاب یعنی فسیل که نوشتن فیلمنامه آن برعهده خودش بوده، گفت: در پروژه فیلم فسیل با فروش میلیاردی که داشت هم قیمت نگارش سال گذشته، به من تعلق نگرفت. من خیلی وقت است با آقای عامریان کار می‌کنم و رویه ایشان به این ترتیب است که وقتی فیلمی می‌فروشد، خودشان یک هدیه در نظر می‌گیرند.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902941

دیگر خبرها

  • مراسم یادبود صدای ماندگار ورزش امروز برگزار می شود
  • نویسنده فیلم سینمایی فسیل : دستمزدم به اندازه ارقامِ انجمن فیلمنامه‌نویسان هم نبود!
  • مست عشق، ماجرای یک تابوشکنی در سینما
  • یک جایزه دیگر برای مل بروکس/ پیبادی تجلیل می‌کند
  • دستمزدم برای فسیل کم بود
  • دستمزدم برای «فسیل» هم به اندازه ارقامِ انجمن فیلمنامه‌نویسان نبود!
  • دستمزدم برای «فسیل» به اندازه ارقامِ انجمن فیلمنامه‌نویسان هم نبود!
  • بالاترین میانگین مخاطب از آن کدام فیلم است؟/ یک غیر کمدی پرفروش
  • علی ژکان یک نمایش کمدی به صحنه می‌برد
  • یک فرد را در چه سنی می‌توان «پیر» دانست؟